søndag 14. november 2010

FYLLESYK

Det var en mer eller mindre jævlig søndag. Våkna alt for tidlig, fremdeles full. Etter å ha bekreftet at jeg lå i min egen seng, gått gjennom gårsdagen i detalj og sjekket utgående meldinger, ble ikke søndagen noe mindre jævlig. Jeg bestemte meg for å ta et mentalt selvmord og stå opp.

De 2 meterne til badet var evig lange og jeg fikk konstantert at ja, jeg var full. Noe synet av meg selv i speilet også bekreftet. Blåmerkene på beina vitnet om at jeg kanskje ikke hadde alle detaljene fra gårsdagen inntakt allikevel. Hadde sikkert tryna på vei hjem. Ja. Det måtte være det. Synes å huske at jeg ikke hadde med hodelykta og har derfor sikkert bomma på asfalten og tatt snarveien gjennom grøfta.

Etter å ha halvsovet på do en stund kom sulten som kasta på meg. Merkelig. Hadde sikkert glemt å spise nattmat. Ut på kjøkkenet og inn i kjøleskapet. Stod og stirra inn døra i 10 minutter og fant ut at jeg kanskje ikke var sulten allikevel. Det var da det skjedde...

I kjøleskapsdøra stod en imsdal-flaske med iskaldt vann. Supert! Akkurat det jeg trengte. Etter et par-tre gode slurker og svelg, i en ellers så nummen munn, gikk det opp for meg at det aldeles ikke var vann i flaska. Bare sånn for å bekrefte at jeg ikke tok feil, måtte jeg ta en slurk til. Nei. Ikke vann. Grønnsåpevann! Er det skjebnen som prøver å fortelle meg at jeg må skjerpe munnbruken? Hadde mine foreldre og besteforeldre endelig fått meg til å gjøre det de har mast om hele mitt liv? "Næmmen Elin, da! For en munnbruk! Gå og vask munnen din med såpevann!"

Som sagt, en mer eller mindre jævlig søndag.

NOTE TO SELF:
  1. IKKE gå på byen uten å ta med hodelykta til hjemveien.
  2. Husk ALLTID å sjekke innholdet i flaska før jeg drikker. Eventuelt; Grønnsåpa skal ALLTID settes under vasken etter bruk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar